top of page
  • תמונת הסופר/תIris Carmi

כיורי מטבח

אחד מהמוצרים החשובים במטבח הוא הכיור, לכן חשוב מאוד לבחור כיור איכותי שייתן מענה טוב ופרקטי לאורך זמן בתפקוד המטבח.

כיורים קיימים במגוון חומרים, גדלים, צבעים ועיצובים. הכנתי עבורכם סקירה של הכיורים הקיימים בשוק.

כיור יחיד או כפול

קיימים כיורים בודדים לשטיפה נוחה של סירים וקערות גדולות, או כיורים כפולים לביצוע כמה פעולות בו זמנית ולשמירת כשרות. כל אחד בוחר את הכיור שמתאים לו. ניתן להתקין תוספים לכיור כמו משטחי חיתוך, מוטות נירוסטה לסירים, משולש לחומרי ניקוי וספוגיות ומשטח ייבוש לכלים ולירקות.

גודל כיור

גודל המטבח והארון המכיל את הכיור הם גורמים המשפיעים על סוג הכיור וגודלו. מידות נפוצות לכיורי מטבח נקבעים לפי גודל ארון הכיור. המידות הנפוצות הן 60/70/80/100 ס"מ. לכל גודל כיור יתרון משלו. יש שיעדיפו כיור גדול שיאפשר להכיל יותר כלים, ויש שיעדיפו כיור קטן היות ונעזרים יותר במדיח כלים. מומלץ לבחור כיור עמיד לכתמים, שריטות ובלאי. יש ולוודא שהחברה המייצרת אותו אמינה ומורשית.

חומרי גלם של כיורי מטבח

אחד השיקולים המרכזיים בבחירת כיור הוא חומר הגלם ממנו הוא עשוי. חומר הגלם משפיע על נראות המטבח ועיצובו, על המחיר ועל אופי התחזוקה הנדרשת וסוג ההתקנה. חומרי גלם פופולריים הם: כיור נירוסטה : עמידה מאוד, אלגנטית וקלה לניקוי. הנירוסטה אינה מחלידה – תכונה חשובה ביותר לכיור, אבל, היא אינה חסינה לשריטות. כדאי לוודא שקיימות יריעות זפת למניעת רעש טפטוף מים. כמו כן קיימים עוביים לכיורי הנירוסטה, המומלץ הוא עם הנירוסטה העבה. בעיצוב מתאים למטבח מודרני ותעשייתי.

כיור סילגרניט/גרניט: עמיד, אינו נשרט עם אחריות לכל החיים נגד שריטות וכתמים ומגיע במגוון צבעים ליצירת מראה הומוגני במטבח. מתאים למטבחים מודרניים וקלאסיים. כיור קוריאן: הפטנט האמריקאי האהוב עמיד במיוחד, אינו סופח כתמים וקל מאוד לעיבוד! הקוריאן כמעט ואינו דורש תחזוקה. חשוב שיהיה של חברת דופון. יש מגוון גדול של צבעים והיתרון שהמשטח והכיור הם אחד. כיור חרס: בעבר רוב הכיורים היו עשויים חרס ולכן הוא נחשב החומר המסורתי של כיורים בישראל. הגימור של כיורים אלו הוא מבריק וניתן למצוא אותם במספר גוונים. כיורים אלו הם רגישים ועדינים באופן יחסי: סופחים כתמים, נסדקים ביתר קלות ובגלל הגימור המבריק- שריטות נראות עליהם בקלות. מתאים לעיצוב כפרי/פרובנס.

סוגי התקנות של כיורים

התקנה שטוחה: הכיור נמצא בגובה משטח העבודה, התקנה הנפוצה ביותר לכיור מטבח כיום.

התקנה עליונה: הכיור מונח על המשטח, נותנת מראה תעשייתי נפוצה יותר באירופה. יש לשים לב לניקיון סביב שולי הכיור שם נוטה להצטבר לכלוך.

התקנה תחתונה: הכיור מוסתר בחלקו התחתון של משטח העבודה. מאפשר מראה כפרי יותר ופני המשטח נשארים חלקים ואחידים, אם כי היא פחות נפוצה היום מבעבר. מתאים לכיורי חרס.

התקנה אינטגרלית: מומלצת כאשר מדברים על משטח וכיור שעשויים מאותו החומר בדיוק ואז ניתן לעבד אותם יחד.

129 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הפנייה נישלחה בהצלחה

יצירת קשר

bottom of page