top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס כרמי

פרקט מה שבעבר המאוד רחוק נתפס כסמל סטטוס!

עודכן: 14 ביולי 2023

היום ניתן לראותו בהרבה בתים/דירות/משרדים וחללים ציבוריים.

אם בעבר השימוש העיקרי של פרקט בבתים ודירות היה בחדרי השינה היום זה ממש לא מחייב!

העובדה שרצפת העץ מוסיפה לחלל חמימות ומעניקה משטח נעים יותר לדריכה על זה אין וויכוח.

כמובן שקיימים סוגים שונים של פרקטים, פרקט עץ, פרקט למינציה, פרקט פולימרי SPC מוגן מים. לכל סוג פרקט היתרונות והחסרונות שלו. אני כמעצבת מתאימה וממליצה לכל לקוח את הסוג המתאים לו.

להן פרוט קצר לגבי סוגי הפרקטים הקיימים בשוק.

פרקט תלת שכבתי (עץ)

פרקט עץ שמורכב משלוש שכבות של עצים שונים כאשר השכבה העליונה הנראית עין ומשמשת לדריכה היא עץ מסוגים שונים כמו אלון, אלון מבוקע, אגוז וכו'. הפרקט מגיע בגימור לקה או שמן. כיום נדרשת תחזוקה תקופתית.

פרקט עץ הוא חומר טבעי והמראה והמגע שלו מאוד יפה ונעים, אך יחד עם זאת הוא רגיש לשריטות, מכות וכתמים. כמו כן בגלל שהוא טבעי צבעו משתנה עם הזמן.

ניתן ליישם אותו בדירות, בתים, משרדים וכו' אך בהחלט מומלץ לקחת בחשבון את נושא הפרקטיות בשימושים השונים. מיושם בדרך כלל בהדבקה. דורש משטח מפולס במדה מתפלסת או הדבקה על ריצוף קיים. קיים גם בפישבון.

ניתן ליישם גם מדרגות ועל קירות.

פרקט למינציה

פרקט המדמה פרקט עץ ברמה גבוהה של אותנטיות. הוא עשוי מחומר שנקרא HDF עליו מודבקת תמונה של עץ כלשהו ומעליה ציפוי למיציה ברמה גבוהה המקנה לו את העמידות הגבוהה לשחיקה. הפרקט מאוד נוח ואינו דורש תחזוקה מיוחדת. כמו כן אינו משתנה ואינה סופג כתמים. כן רגיש למכות ושריטות קשות.

ניתן ליישם אותו בחללים פרטיים ומסחריים בגלל הפרקטיות שלו. קיים מגוון גדול של גדלים, סוגי עץ וצבעים. מיושם בהנחה על ספוג על משטח מרוצף או על משטח מפולס על ידי מדה מתפלסת.

ניתן ליישם גם מדרגות ועל קירות.

פרקט פולימרי SPC

פרקט חזק ועמיד למים. מורכב מפולימר וסגסוגת של אבן. פרקט בעל נראות יפה, ומגע אותנטי. קל מאוד לתחזוקה וניתן ליישום אותו בחדרים רטובים כי הוא סינתטי ועמיד למים ובעל רמת שחיקה גבוהה וכולל ציפוי אנטי סליפ (נגד החלקה).

ניתן ליישם אותו בחללים פרטיים ומסחריים בגלל הפרקטיות שלו. קיים מגוון מצומצם של סוגי עץ וצבעים. קיים גם במרקמי בטון בגוונים שונים. מיושם בהנחה על ספוג על משטח מרוצף או על משטח מפולס על ידי מדה מתפלסת. קיים גם בפישבון.


מדהים שרמות הגימור והנראות של הפרקטים שאינם עץ ברמה כל כך גבוהה שמי שלא מבין בתחום לא יבחין גם שיגע.

אתיחס עכשיו לנתון שאריחי הפרקט מאורכים, ולכן מומלץ להשתמש בנתון הזה לטובתינו.

חשוב לדעת מה המטרה בכל חלל ולפעול בהתאם.הכוונה היא שאם מדובר בחדר צר וארוך נתקין את הפרקט לרוחב החדר, כך נשבור את אורך החדר וניצור תחושת רוחב. כך גם הפוך.


67 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הפנייה נישלחה בהצלחה

יצירת קשר

bottom of page